piątek, 25 stycznia 2013

Pisma do e-sądu, odwołania (sprzeciw, przywrócenie terminu, pismo do komornika) wzory

Zgodnie z obietnicą pokażę wzory pism, które należy złożyć w e-sądzie. Możemy zalogować się i dokumenty przekazywać przez internet, radzę jednak zrobić to trybem tradycyjnym pocztą najlepiej za potwierdzeniem odbioru wtedy Sąd będzie musiał odpowiedzieć w ten sam sposób.
Adres do Sądu wzięty jest z oficjalnej strony e-sądu, na forach podawane są też inne ten jest prawidłowy.

SPRZECIW



Imię i Nazwisko                                                                           Miasto, dn. 3.11.2012
Ul. Słoneczna
40-400 Katowice
                                                                                                                     
Sąd Rejonowy Lublin-Zachód w Lublinie
Ul. Krakowskie Przedmieście 78
20-076 Lublin

Powód: Presco Interments S.a.r.l.
z siedzibą w Luxembourg
Ul. Wojska Polskiego 49B
64-920 Piła

Sygnatura Akt VI Nc-e 111111/11

SPRZECIW DO NAKAZU Z POWODU PRZEDAWNIENIA DŁUGU

Sprzeciw dotyczy Nakazu zapłaty w postępowaniu upominawczym Sądu Rejonowego Lublin – Zachód z dnia ……………………….., zaopatrzony w klauzulę wykonalności z dnia …………………..
W związku z nakazem składam sprzeciw i wnoszę:
1.      Przekazanie sprawy do Sądu Rejonowego w ………………………… właściwego dla mojego miejsca zamieszkania
2.      Oddalenia powództwa z powodu przedawnienia roszczeń – 3 lata
3.      Rozpoznanie sprawy pod moją nieobecność
4.      Zasądzenie od Powoda na rzecz Pozwanego kosztów procesu wraz z kosztami zastępstwa procesowego według norm przypisanych
Uzasadnienie:
Zostało wszczęte postępowanie egzekucyjne na podstawie tytułu wykonawczego: Nakaz zapłaty (którego nigdy nie otrzymałem zgodnie z opisem we wniosku o przywrócenie terminu) w postępowaniu upominawczym Sądu Rejonowego Lublin-Zachód z dnia ……………………………... Powód wniósł pozew o zapłatę wraz z odsetkami ustawowymi faktur:
Tele-2 za miesiąc:……………… 2003, …………2004, ……………. 2004, (informacje te uzyskałem poprzez kontakt telefoniczny z Powodem, po otrzymaniu od Komornika informacji o wszczęciu egzekucji).
Zestawienie należności zgodnie z przysłanymi pismami:

Należność główna:
Odsetki
Odsetki do Koszty procesu
Koszty zastępstwa w egzekucji:
Opłata egzekucyjna:
Opłaty stałe:
Wydatki gotówkowe:
Kwota łączna:



Pragnę podnieść zarzut przedawnienia do roszczeń podanych przez Powoda. Roszczenia z tych faktur przedawniają się z upływem 3 lat. W tym stanie rzeczy żądanie pozwu jest całkowicie bezzasadne i jako takie powinno zostać oddalone.


                                                                                                                      Imię i nazwisko



PRZYWRÓCENIE TERMINU



Imię i nazwisko                                                                            Katowice, dn. …………………………..
Ul. Słoneczna
40-001 Katowice



                                                                                                                     
Sąd Rejonowy Lublin-Zachód w Lublinie
Ul. Krakowskie Przedmieście 78
20-076 Lublin

Powód: Presco Interments S.a.r.l.
z siedzibą w Luxembourg
Ul. Wojska Polskiego 49B
64-920 Piła

Sygnatura Akt VI Nc-e1111111111111/11
WNIOSEK O PRZYWRÓCENIU TERMINU DO WNIESIENIA SPRZECIWU OD NAKAZU ZAPŁATY

Wnoszę o:
1.      Przywrócenie terminu do wniesienia sprzeciwu do Nakazu zapłaty w postępowaniu upominawczym Sądu Rejonowego Lublin – Zachód z dnia ………………, zaopatrzony w klauzulę wykonalności z dnia ……………, w którym zasądzono ode mnie na rzecz Powoda zapłatę:
Należność główna:
Odsetki do
Odsetki do
Koszty procesu:
Koszty zastępstwa w egzekucji:
Opłata egzekucyjna:
Opłaty stałe:
Wydatki gotówkowe:
Kwota łączna:
2.      Rozpoznanie tego wniosku na posiedzeniu niejawnym.
3.      Wstrzymanie wykonania powyższego Nakazu zapłaty do czasu prawomocnego rozpoznania tego Wniosku oraz Sprzeciwu do tego Nakazu.

UZASADNIENIE:
Pozwany wnosi o przywrócenie terminu do wniesienia sprzeciwu w tej sprawie, gdyż uchybienie terminu do jego złożenia nastąpiło bez winy pozwanego z przyczyny, iż pod adresem, pod który była wysyłana korespondencja nie zamieszkuje od wielu lat. Od ……….stale zamieszkuję w Katowicach przy ulicy o czym powiadomiony jest Urząd Skarbowy oraz jestem tam zameldowany co potwierdzam kserokopią Dowodu Osobistego. Poprzedni mój adres to Katowice ul. ………., gdzie zamieszkiwałem od  roku do, następnie mieszkałem pod adresem Katowice ul. Na powyższe adresy nigdy nie otrzymałem żadnego Nakazu czy wezwania do zapłaty. Pod adresem podanym w pismach w tej sprawie zameldowany byłem od do roku.
 O sprawie dowiedziałem się dnia ……… po otrzymaniu na mój adres w jednej kopercie pism od Komornika Sądowego:
1.      Wezwanie do zapłaty należności z dnia– adres Katowice ul.
2.      Zawiadomienie o wszczęciu egzekucji z dnia– adres na piśmie Katowice, ul.
3.      Wezwanie do wskazania mienia z dnia– adres na piśmie Katowice, ul.
W związku z tym nie byłem świadom, iż wobec mojej osoby toczy się jakieś postępowanie. Wobec powyższego wnoszę jak na wstępie. Wraz z wnioskiem wnoszę o rozpoznanie Sprzeciwu od Nakazu zapłaty.


Załączniki:
1.      Kserokopia Dowodu Osobistego
2.      Sprzeciw od Nakazu zapłaty







PISMO DO KOMORNIKA


Imię i nazwisko                                                                            Katowice, dn. ……………..
Ul.
40-401 Katowice



                                                                                                                      Komornik Sądowy
                                                                                                                      przy Sądzie Rejonowym w Szczecinku
                                                                                                                      Krystyna Teresa Pietrak
                                                                                                                      Kancelaria Komornicza
                                                                                                                      ul. Boh. Warszawy 51
                                                                                                                      78-400 Szczecinek

Dotyczy: Sygnatura akt VI Nc-e 1111111111111/11  (KM 1111111112/12)


               W związku ze złożeniem w Sądzie Rejonowym w Lublinie Zażalenia na postanowienie o nadaniu tytułowi egzekucyjnemu klauzuli wykonalności, Wniosku o wznowienie terminu oraz Sprzeciwu do Nakazu zapłaty w związku z przedawnieniem proszę o natychmiastowe wstrzymanie egzekucji do momentu rozstrzygnięcia przez Sąd w/w wniosków.

                                                                                                                      Z wyrazami szacunku


Komornik odpisał, że nie może wstrzymać egzekucji ale należności będzie trzymał w depozycie i czeka na informacje o zakonczeniu sprawy. 

Oprócz tego jeśli pisze w dokumentacji o złożeniu zażalenia wysyłamy zażalenie które motywujemy podobnie jak sprzeciw i przywrócenie terminu (nie wiedzieliśmy o sprawie, zły adres, przedawnienie itd)

Mam nadzieję, że trochę pomoże. 

Zawsze możemy skorzystać z pomocy prawników, podobno koszty ok 200-300zł. Ale możemy samodzielnie takie pisma wysłać i walczyć.





71 komentarzy:

  1. Witaj, dzięki, że piszesz o tych oszustach. Bo tak się to powinno nazywać - oszustwo w świetle prawa !
    Mam pytanie: w pismach od komornika, które dostaliśmy jest termin "zażalenie" na postanowienie o nadaniu tytułowi egzekucyjnemu klauzuli wykonalności. Trzeba napisać i sprzeciw i wniosek o przywrócenie terminu i "zażalenie"?
    Z góry dzięki,
    Sąsiad

    OdpowiedzUsuń
  2. Otrzymalam sprzeczne informacje, jedni w opiniach piszą, ze wystarczy sprzeciw i wniosek. Ja osobiscie napisalam mimo wszystko zazalenie choć byla to prawie kopia pozostalych pism - to samo uzasadnienie dotyczące adresu itd.
    Jeśli będziesz mieć problem pisz, wrzuce swoj wzor

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki, wziąłem jednak prawnika. Zawsze to profesjonalna reprezentacja. Napisze najpierw zażalenie, potem zobaczymy dalej. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Adwokaci są zieloni w tym rodzaju spraw. Dobra adwokatka którą znam odmówiła twierdząc że nie jest dobrze przygotowana i nie ma praktyki tylko dała pewne wskazówki. Poszedłem do innej kancelarii po odpłatną poradę to tak mi poradzili że gdybym postąpił według porady to dopiero bym namieszał i nie wiadomo jaki by był ostateczny efekt - kazali mi wysyłać potwierdzone notarialnie kopie dokumentów.
      Postąpiłem według wskazówek dobrej adwokatki ( szczęśliwie byłem w terminie ) wysłałem sprzeciw bez dokumentów z ogólnym wskazaniem przyczyny bez uzasadnienia. Sprawa trafiła do rejonowego sądu według właściwości terytorialnej. Sąd wysłał żądanie uzupełnienia dokumentów i tyle powoda widziano ! Sprawa została umorzona.
      UWAGA!
      Umorzenie nie jest wyrokiem !
      Umorzenie nie zamyka sprawy i oszukańcy nadal mogą czynić podchody, pozwany nie może wnieść ani odwołania, ani sprzeciwu na umorzenie, anie żądania przeprowadzenia postępowania bez powoda - sytuacja bez wyjścia.
      Nadal trzeba się mieć na baczności i nie opuszczać miejsca zamieszkania na dłużej niż dwa tygodnie szczególnie w okresie wakacyjnym ( skubańcy celują ) albo mieć kogoś kto sprawdza skrzynkę bo polskie prawo kolaboruje z oszukańcami i po dwukrotnym awizie przesyłkę poleconą uznaje jako poprawnie odebraną ( kuriozum !!! ) wyrok się uprawomacnia bez wiedzy, ale z winy, pozwanego i pozamiatane.

      Usuń
  4. Mam info od innej osoby, że jak wziela adwokata to Presco od razu wycofał sprawę, tego też zyczę i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, chciałbym się dowiedzieć jaki był rezultat tych pism, czy sąd się przychylił czy odrzucił???
    Proszę o odpowiedz jutro wysyłam wg wzorów w swojej sprawie choć kolega który jest prawnikiem twierdzi, że raczej nic z tego nie będzie

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam, jak pisze w ktoryms z nast postow dostalismy POSTANOWIENIE z sądu o wycofaniu nakazu zaplaty i przekazaniu do sądu wlasciwego z miejscem zamieszkania. Po jakims czasie kolejne pismo od komornika o umorzeniu sprawy. Teraz jesli dojdzie do jeszcze jednej sprawy w Katowicach to tylko formalnosc z podniesieniem zarzutu przedawnienia. Takze pozytywnie czego tez zycze :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jesli zrobisz to w odpowiednich terminach oraz masz podobną sprawę (czyli kwestie zlego adresu i przedawnienia to nie wiem czemu mialby się sąd nie przychylic. Czym ten prawnik to motywuje? Poza tym probowac nie zniechęcać się, przeciez gorzej byc nie moze.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuje serdeczne za odpowiedz nie sądziłem, że odpowiesz :D i szczerze gratuluje
    A ten prawnik jest zdania, że zapadły wyrok o wykonalności jest nie do podważenia
    W mojej sprawie pisma były wysyłane na adres podobny lecz pod którym nigdy nie mieszkałem sprawa kredytu ze stycznia 2004r napisałem prawie dokładnie wg Twojego wzoru nie wyszczególniałem tylko tak dokładnie kwot

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmmm no to chyba jakiś nie doinformowany, gdyż nasz wyrok tez już mial wykonalnosc i dowiedzielismy się o jego istnieniu juz od komornika i jakos się dalo. Dzialaj co Ci szkodzi. Udowodnij tylko, że nie ten adres.

      Usuń
    2. A i daj znać jak dostaniesz za jakis czas odp

      Usuń
  9. Witaj mam pytanko czy do komornika mam to pismo dostarczyć teraz czy jak coś z sądu przyjdzie

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wiem co oznacza "teraz", bo wskakuje mi osoba anonimowa więc nie wiem czy pisaliśmy, Ja pisalam od razu ale komornik odpisal ze nie moze wtedy wstrzymac sprawy ale mam go informowac. Poinformowalam kolejny (drugi) raz, gdy dostałam postanowienie o umorzeniu nakazu zaplaty. A nastepnie juz sam komornik napisal, że umarza postepowanie

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam dziękuje za odpowiedź w sprawie tego komornika czyli sumując jestem na etapie pisania pism w/g twoich wzorów robię wszystkie w trzech egzemplarzach i do komornika idę zanieść teraz czy powiadomi go sąd dontadeo

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie, pisma do sądu w ustawowym terminie. A komornik przy okazji np wyslac pocztą czy zanieść, komornik i tak nie wstrzyma dzialan prawdopodobnie., ale musi wg mnie byc poinformowany

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja komornikowi wyslalam pismo informujące ze sprawa sie toczy, nie dawalam kopii pism ktore wyslalam do sądu.

    OdpowiedzUsuń
  14. dzieki a mam jeszcze pytanko co z tym zażaleniem (Oprócz tego jeśli pisze w dokumentacji o złożeniu zażalenia wysyłamy zażalenie które motywujemy podobnie jak sprzeciw i przywrócenie terminu (nie wiedzieliśmy o sprawie, zły adres, przedawnienie itd)komu wysyłamy i jak je napisać jestem zielony w tej sprawie a komornik władował mi się na pensje i zabiera mi połowę dzięki za zainteresowanie i pomoc dontadeo

    OdpowiedzUsuń
  15. Proszę pamiętać, że opieram się na swoim doświadczeniu oraz informacji, które uzyskuje z otoczenia nie jestem prawnikiem. Ale przynajmniej w moim przypadku o sprawie dowiedzieliśmy się z pisma komornika o wszczeciu postepowania i nakazie podania informacji o majątku i tam bylo info ze do 7 dni mozna zlozyc zazalenie. Więc dokladnie jak piszesz zlozylam 3 pisma do Sądu: sprzeciw, przywrocenie terminu oraz zazalenie, motywując wlasnie tym, że nie wiedzielismy o sprawie gdyż pisma byly wysylane na zly adres. Domyslam się, że nie otrzymywales zadnej informacji wczesniej

    OdpowiedzUsuń
  16. Z tego co wiem bez zazalenia tez ludzie wygrywają - sam sprzeciw i przywrocenie terminu, ja wolalam wyslac dodatkowo na wszzelki wypadek. Z tego co czytalam jesli sprawe wygrasz a komornik juz zabiera kasę to jescze bedzies toczyl walkę z komornikiem o odzyskanie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Wszystkie listy szły na zły adres dowiedziałem się teraz gdy odebrałem pensję i jednocześnie dostałem polecony od komornika było to 10 kwietnia dlatego szybko piszę do sądu i proszę o pomoc mimo że nie jesteś prawnikiem to i tak mi pomogłaś bardzo dużo jeszcze jak byś mi nakreśliła jak napisać zażalenie to już było by bardzo dużo pozdrawiam dontadeo

    OdpowiedzUsuń
  18. Acha to wszystko rozumiem, pisać i wysylac. Zaraz znajde moje zazalenie wyrzuce dane i wrzucam w nowy post, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Super jesteś wielka czekam z niecierpliwością i gonię na pocztę żeby to wszystko wysłać pozdrawiam dontadeo

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam ponownie jeszcze raz chciałem podziękować za pomoc właśnie wróciłem z turne po instytucjach komorniczych i poczcie w celu złożenia i wysłania odwołań a tak przy okazji jak długo czekałaś na rozpatrzenie sprawy przez e-sąd ewentualnie samo wstrzymanie egzekucji i potem na resztę pozdrawiam dontadeo

    OdpowiedzUsuń
  21. Listopad 2012 komornik przyslal info i mysmy sie odwolali - Luty 2013 postanowienie e-sądu o umorzeniu nakazu zaplaty - marzec 2013 info o komorniku o umorzeniu postepowania komorniczego.

    OdpowiedzUsuń
  22. to mnie podłamałaś ja 10-04-2013 dostałem pismo egzekucja trwa dzisiaj się odwołałem więc znając życie odbierze kwotę 4 tyś bo zbiera mi po 1tys miesięcznie a długu mam ok 5000

    OdpowiedzUsuń
  23. No niestety.... ale jak wygrasz będzie musiał oddać. A ile jest osob ktore machają reką i zostawiają im te pieniądze... ze strachu przed sądem, niewiedzy itd

    OdpowiedzUsuń
  24. to fakt a tak na marginesie to za tą pomoc należy ci się duża kawa szkoda tylko że nie mieszkasz w Łodzi i nie będe miał możliwości tobie Soniu się zrewanżować

    OdpowiedzUsuń
  25. Spoko, najwazniejsze zeby ta firma jak najmniej zarobila na Bogu winnych ludziach pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. a twoja sprawa już się skończyła i rozumiem że wszystko odzyskałaś?

    OdpowiedzUsuń
  27. Mam nie spłaconą kartę kredytową,dziś dostałam nakaz zapłaty z Sądu w Lublinie co mam zrobić jestem całkowicie bezradna, kiedy taka płatność się przedawnia, czy mogę wnieść sprzeciw

    OdpowiedzUsuń
  28. z tego co czytalam po 3 latach sie przedawnia, nie dostalas wezwania do e-sądu? moze wysylali na zly adres, zloz zazalenie sprzeciw i przywrocenie terminu do 7 dni i podnies zarzut przedawnienia jesli termin przedawnienia minal

    OdpowiedzUsuń
  29. Witam, na początek muszę przyznać, że to jedyne miejsce gdzie znalazłam to czego szukałam :) Jednak nie wiem czy mi pomoże... :( Mam taki problem, że mój mąż dostał przedwczoraj zawiadomienie od komornika o wszczęciu egzekucji. Nakaz zapłaty (oczywiście e-sąd) z 22.05.2012 roku. Mój mąż za późno przekazał sprawę do znajomego adwokata i on nic nie wskórał (nie wiem czemu, w ogóle się w to nie wgłębiałam w tamtym roku). Teraz było postępowanie w tym samym sądzie 11.02.2013 roku (tak napisane jest w zawiadomieniu od komornika, bo z sądu nic nie dostał). Zaczęłam się zagłębiać i miałam już pisać te wszystkie pisma, bo dług dotyczy niespłaconej karty kredytowej z 2008 roku. Myslałam, że mąż nie dostał tego nakazu zapłaty, ale chyba jednak dostał i przekazał wszystkie papiery temu adwokatowi. Moje pytanie brzmi, czy warto pisać sprzeciw z powodu przedawnienia czy już pozamiatane? pozdrawiam - Kelly

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jeżeli mąż wiedział o sprawie (dostawał informacje z sądu) to niestety na odwolanie się jest termin i jeśli zostal przekroczony to ....... przykro mi, pozdrawiam serdecznie. Szkoda tylko ze adwokaci są tak kiepsko doinformowani

      Usuń
    2. Jeszcze dobry bylby w tej sytuacji pozew zbiorowy, ale kazdy tylko się deklaruje a nie spotkalam jeszcze grupy ktora się zorganizowala na tyle zeby zlozyc (moze ktos się odezwie) kiedys wyczytalam na jakims forum pisalam pod adres mailowy to nikt nie odpowiedzial, niestety

      Usuń
    3. Witam dostałem pisemka od komornika i z e-sądu komornik odpisał standardowo że brak podstaw prawnych do wstrzymania egzekucji na mój wniosek ale za to z sądu że muszę dosłać zaświadczenie z biura meldunkowego że na dzień ,,,,,, nie byłem zameldowany pod adresem na który była wysyłana korespondencja więc tak dla wszystkich zainteresowanych wszystkie te wzory są ok ale postarajcie się jeszcze o taki papierek przyśpieszy to sprawę pozdrawiam dontadeo

      Usuń
    4. Komornik zawsze tak odpisze i nam tez tak odpisal bo nie ma podstaw, on dostal papiery i musi egzekwowac, to nas nie powinno wzruszyc i dzialac dalej. Co do prosby e-sądu, no my nie musielismy przedawiac dokumentu z urzędu ze nie bylo sie zameldowany, widac zalezy od Sędziego, ale grunt ze jestescie na dobrej drodze :)

      Usuń
    5. Witam ja co prawda nie walczę z tym całym Presco Interments S.a.r.l. ale z podobną firmą Go finance i ich metody działania są takie same więc nie dajcie się ja jeszcze nie wiem co wyjdzie z mojej sprawy ale myślę że mam 50% szansy ale to wszystko zależy od sądu natomiast Sonia odwaliła kawał dobrej roboty dając te wzory pism jak i zażalenia mnie bardzo pomogły pozdrawiam dontadeo

      Usuń
  30. Mam pytanie, czy mam szansę na przywrócenie terminu sprzecwu do nakazu zapłaty z 2010 r jeśli mam teraz komornika, pismo w 2010 przyszło na dobry adres ale nazwisko się nie zgadzało
    (zamiast i na końcu nazwiska było a) i jeśli w 2010 roku był okres rekonwalescencji po operacji na serce z końca 2009 roku i dodatkowo gorący okres związany z utratą pracy?

    OdpowiedzUsuń
  31. precz z oszustami kturzy zeruja na niewiedzy ludzi maz tez odebrał list z esadu ale zapomniał o nim bo jest po ciezkim wypadku doznał urazu głowy jest po trepanacji czaszki ma problemy z koncentracja szybkim mysleniem itd sad nieprzychylił sie mimo to do przywrucenia terminu ale piszemy zazalenie na postanowienie sadu od wydanej decyzji gdyz przyjego zdrowiu niema mozliwosci sie bronic na posiedzeniu niejawnym gdzie zapadaja wyroki !!!!!!!!!!!!!!!!!!!basiek

    OdpowiedzUsuń
  32. Mam pytanie..Ile czasu śednio się czeka na wycofanie od komornika ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy jest konkretna rama czasowa

      Usuń
  33. Witam dostałam dzisiaj pismo od komornika i wezwanie do wstawiennictwa się w jego kancelarii do 7 dni w celu wyjasnienia co posiadam konta,samochody,nieruchomości itd,z tego co wyczytalam to chodzi o tytul wykonawczy Sadu w Lublinie LUBLIN-ZACHÓD czyli e -sąd wiezryciel jaki jest tu napisany to podejrzewam że karta kredytowa z przed co najmniej 4 lat do tej pory nie dostałam żadnego listu,ani innej informacji o długu,nikt sie nie upominal a tu nagle juz po sprawie i komornik .
    co teraz mam zrobic jak napisac odwolanie i gdzie ,bo niemam bladego pojęcia.pomóżcie.

    OdpowiedzUsuń
  34. Zadzwon do wierzyciela dowiedz sie co to za zaleglosci i gdzie slali pisma o sprawie i jesli podobna sytuacja do mojej to postępuj zgodnie z opisem

    OdpowiedzUsuń
  35. Na stronie e-sądu w zakładce informacje o portalu opublikowano broszurę ministerstwa Sprawiedliwości a w niej mi.in."Jeśli powzięto informację o sprawie sądowej dopiero na skutek rozpoczęcia przez
    komornika egzekucji (np. z powodu niedoręczenia wcześniej nakazu zapłaty na prawidłowy
    adres) – należy złożyć do e-sądu zażalenie na postanowienie o nadaniu nakazowi zapłaty
    klauzuli wykonalności. Ponadto należy wystąpić o doręczenie nakazu na właściwy adres i złożyć
    sprzeciw od nakazu. Jeśli jednak wcześniejsze doręczenie nakazu było w świetle prawa prawidłowe,
    lecz bez swojej winy nie złożono sprzeciwu, należy wysłać do e-sądu wniosek o przywrócenie
    terminu do wniesienia sprzeciwu, uprawdopodobniając okoliczności uzasadniające wniosek
    – jednocześnie z wnioskiem koniecznie należy złożyć sprzeciw" Myślę ,że to ważne . Polecam lekturę całej broszury

    OdpowiedzUsuń
  36. Witam dziś dostałam nakaz zapłaty z e sądu firma presco .Moje zadłużenie to ok11000 jak mogę się odwołać,prosić i rozłożenie na raty co z tym zrobić jestem bezrobotna ,sama wychowuje roczną córeczkę i na adwokata mnie nie stać.Czy ktoś może pomóc?

    OdpowiedzUsuń
  37. Witam czy aby zyskać na czasie i zdobyć pieniądze na spłatę długu mogę wnieść jakiś sprzeciw do e sadu mimo ze nie ma przedawnienia ,adres się zgadza itp Tak żeby sprawa trafiła do sądu mojego miejsca zamieszkania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli sytuacja podobna do naszej - to proszę przeczytać posty od początkuw szystko jest opisane jak postąpić

      Usuń
  38. Nie znam odpowiedzi na to pytanie. Podaję swój przykład dla wielu tych, którzy mieli podobną sytuację i dzięki temu, że skorzystają z moich wzorów itd mogę pomóc. Nie jestem prawnikiem.

    OdpowiedzUsuń
  39. Witam Soniu dontadeo z tej strony właśnie udało mi się wstrzymać egzekucję komorniczą i moją sprawę skierowano do sądu w łodzi teraz rozumiem że przed moim sądem muszę udowodnić że sprawa się przedawniła dobrze rozumiem pozdrawiam dontadeo

    OdpowiedzUsuń
  40. Witam mam pytanie dostałem wlasnie od komornika nakaz zaplaty za szkole z przed 6 lat nigdy adresu nie zmieniałem a zadnych pism o postepowaniu sadowym nie dostałem tylko teraz od komornika. sprawa odbyla się w kwietniu.Pytanie: czy tez mogę napisac o przywrócenie terminu? i sprzeciw?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. możesz, pisz wszystko ze wzorów na początku plus zażalenie i wysyłaj bo od daty otrzymania pism, pisma o wszczęciu egzekucji od komornika masz 7 dni na zażalenie do sądu , a 14 dni od tego pisma od komornika masz na złożenie tych 3 pism na górze strony, jak autorka tego bloga - twój argument to : 1/ przedawnienie 2/ że żadnych pism nie otrzymywałeś wcześniej,
      ps. skoro piszesz że nie dostałeś pism wcześniej o postępowaniu sądowym , to znaczy że mogli podać sądowi inny adres (np inny numer, ktoś się mógł pomylić) , nie patrz na to, składaj pisma , a komornik ma dostęp do danych osobowych i adresowych i mógł sam znaleźć twój prawidłowy adres po peselu. powodzenia

      Usuń
  41. witam, super stronka, ale nie znalazłam info na temat długu za usługi telekomunikacyjne na firmę. Firma już nie istnieje a ja dostałam nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym z klauzulą wykonalności, 3 lata jeszcze nie minęły. Orange sprzedała mój dług cesją do Unifund. Minęło ponad dwa lata a dług jest na notę obciążeniową, a nie za faktury. Umowy były na czas określony, oni mi wyłączyli - orange - bo przestałam płacić za faktury (potem zapłaciłam wszystkie faktury jak mi już odłączyli) i a nie płaciłam bo oni nie mogli - tak mówili - zablokować mi smsów drogich któe nabijały mi rachunek na 2,5 tys. zł. więc jedyną drogą którą widziałam było zaprzestania płacenia i złłożyłam ze trzy reklamacje ,ale oni udawali durnia i wyłączyli mi telefony , a potem Kruk i cesja do Unifund. JA tam nie mieszkam, gdzie była firma i nie dostałam nakazu zapłaty z sądu, nic nie wiedziałam o sprawie. Teraz napisałam zażalenie na klauzulę wykonalności do sądu, żeby przysłali mi nakaz zapłaty na mój adres. Co robić, bo ja ciągle nie dowiedziałam się od Orange na jakiej podstawie naliczyli mi note obciążeniową, na maile mi nie odpowiadali, w biurze obsługi klienta co osoba to inna odpowiedź. Po jakim czasie w takiej sytuacji dług się przedawnia? Czytałam że jak się prowadzi firmę to po 3 latach, ale ja już od 2011 roku nie prowadzę firmy i jest ona zamknięta i nie mam żadnej firmy - mówiłam tym z windykacji o tym i w orange. Co robić? bo ja nie zgadzam się na tą notę, bez mojej zgody wyłączyli mi telefony , bo oni traktują wszystkie umowy razem albo żadnej - wg biura obsługi klienta i salonu orange, a chciałam zostawić tą z największą karą na dłużej , a zrezygnować tylko z tych z małymi karami ok 100 zł. Co robić? Co podnieść w sprzeciwie od nakazu zapłaty? Nie minęło jeszcze 14 dni, jak złożyć sprzeciw skoro ja nie wiem na co oni się powołują.

    OdpowiedzUsuń
  42. Dziekuje Urszula Andrea za odp bardzo pomocna. Ale mam jeszcze jedno pytanko czy te 7 dni to jest na dostarczenie tych pism czy na wysłanie. Liczy się data stępla na liscie poleconym czy może kiedy on dotarł? I czy te 7 dni liczy się od tego dnia co się odebralo list od komornika z tym dniem wlacznie czy od następnego? Dziekuje z góry pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  43. Witam.
    Mam taki problem.
    Napisałam wszystkie pisma które Zamieściła Pani na stronie i wysłałam do sądu.
    Otrzymałam dzisiaj pismo że sąd postanawia odrzucić wniosek o przywrócenie terminu, odrzucić wniosek o wstrzymanie wykonania nakazu zapłaty oraz o przekazaniu sprawy do sądu w moim mieście.
    Na samym dole małaym druczkiem, ze mogę się odwołać.
    Co teraz???
    Z góry dziękuję za pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  44. Witam
    Wysłałem te wszystkie pisma io otrzymałem od e-sadu ze zarzadza
    wezwać pozwanego do uzupełnienia braków formalnych wniosku o przywrócenie terminu do złożenia sprzeciwu od nakazu zapłaty poprzez wskazanie okoliczności uzasadniających wniosek, w szczególności co do uprawdopodobnienia okoliczności braku winy w uchybieniu terminu, oraz uprawdopodobnienia i wskazania momentu ustania przyczyny w uchybieniu terminu.
    nie wiem o co chodzi może wie ktoś co mam tam jeszcze wyslac?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam
      Wysłałem te wszystkie pisma io otrzymałem od e-sadu ze zarzadza
      wezwać pozwanego do uzupełnienia braków formalnych wniosku o przywrócenie terminu do złożenia sprzeciwu od nakazu zapłaty poprzez wskazanie okoliczności uzasadniających wniosek, w szczególności co do uprawdopodobnienia okoliczności braku winy w uchybieniu terminu, oraz uprawdopodobnienia i wskazania momentu ustania przyczyny w uchybieniu terminu.
      nie wiem o co chodzi może wie ktoś co mam tam jeszcze wysłać?

      Mam ten sam problem , ale nigdzie nie uzyskałam wpisu na ten temat, mam udowodnić że nie otrzymałam , nie odebrałam pisma z e-sądu,sąd przysłał mi że mają poświadczenie odbioru pisma , co mam zrobić, ???oczywiście ja nie odebrałam , ale ktoś z domowników mógł, ale mnie nie poinformował, czy już muszę się liczyć z porażką , przyjdzie mi zapłacić 1200zł , za jakiś wymyślony przedawniony rachunek telefoniczny, ratunku , zostałam bez pracy ,w złej sytuacji jestem obecnie finansowej ,jeśli ktoś może mi pomóc , pisz nam jeszcze czas żeby się odwołać jz796412@gmail.com

      Usuń
    2. No trzeba udowodnic ze nie mogles otrzymac pisma bo np wysylali np na stary adres. jesli adres bedzie prawidlowy a pismo odebrane to obawiam sie ze nic sie nie zrobi wiecej

      Usuń
  45. Pani Soniu po prostu dzięki za wzory, na pewno jest to potrzebne co pani robi
    Krzysiek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli pomogly chociaz kilku osobom to warto bylo

      Usuń
  46. czy wysyłając pismo do komornika ,które jest powyżej musze zapłacić opłatę skarbową,Natalia

    OdpowiedzUsuń
  47. Witam,
    a ja mam tak.
    Najpierw dostałam od komornika postanowienie o umorzeniu postępowania administracyjnego na wniosek wierzyciela i jego obciążyli nawet kosztami.
    Teraz z sądu z Lublina:O"odrzuceniu wniosku mojego o przywrócenie terminu do wniesienia sprzeciwu od nakazu zapłaty w postępowaniu upominawczym oraz stwierdzić skuteczne wniesienie sprzeciwu i utratę mocy nakazu zapłaty w całości" oraz o przekazaniu sprawy do Sądu Rejonowego dla Warszawy Praga-Północ.

    Co teraz mam robić?Rozumiem, że mam papier w oparciu o który komornik powinien oddać zabraną mi zabraną kasę. Ale co teraz ze sprawą?
    Mam coś pisać.Chodzi oto, że mam ponoć dług z 2002 roku za rozwiązanie umowy z Canal + Cyfrowy.Nic mi o tym nie wiadomo, Nie mam już papierów o rozwiązaniu umowy- to było 11 lat temu, a ja się przeprowadzałam.I co teraz mam robić, jak udowodnić niewinność swoją?Czy muszę teraz coś pisać?
    czy wysłać teraz do komornika to postanowienie sądu?

    OdpowiedzUsuń
  48. Witam składam wniosek o zaprzestanie egzekucji do komornika ,ile komornik ma czasu na odpowiedź ?

    OdpowiedzUsuń
  49. Witam
    Mam problem komornik wszedł mi na emeryturę nie wiem od kogo ma nakaz bo nic a nic nie dostalem ani z sądu ani od komornika. Podejrzewam jakiś stary dług z TPSA . Skąd mam wziąść te wszystkie dane? Do sądu napisać ?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zadzwonilam do presco i mi powiedzieli ze to faktury z danego roku i za co

      Usuń
  50. Chyba można jeszcze tak: http://www.finanse.egospodarka.pl/78656,Terminy-przedawnienia-dlugow,2,48,1.html

    Przedawnione długi w egzekucji komorniczej

    Ustawodawca przewidział również sytuację, gdy przedawnione wierzytelności są już u komornika sądowego. W takim przypadku dłużnik powinien skierować do sądu powództwo przeciwegzekucyjne (tzw. pozew o pozbawienie wykonalności tytułu wykonawczego), w którym to pozwie dłużnik powinien żądać pozbawienia wykonalności tytułu wykonawczego, ze względu na przedawnienie dochodzonej od niego wierzytelności.

    Żeby jednak nie stracić tej szansy, gdyż pozew może być rozpoznany przez sąd już po wyegzekwowaniu przez komornika sądowego dochodzonych należności, w pozwie dłużnik powinien złożyć wniosek o zabezpieczenie powództwa poprzez zawieszenie postępowania egzekucyjnego prowadzonego przez konkretnego komornika sądowego, pod konkretną sygnaturą. Należy wskazać, który komornik sądowy prowadzi egzekucję oraz pod jaką sygnaturą, np. „wnoszę o zabezpieczenie pozwu poprzez zawieszenie postępowania egzekucyjnego prowadzonego przez komornika sądowego Jana Kowalskiego przy Sądzie Rejonowym w Warszawie pod sygnaturą KM 2435/11 do czasu prawomocnego rozstrzygnięcia pozwu”.

    Wówczas sąd wyda szybko postanowienie o zawieszeniu postępowania egzekucyjnego, z którym należy niezwłocznie udać się do komornika sądowego. Z chwilą doręczenia powyższego postanowienia komornikowi sądowemu, nie może on podejmować żadnych czynności egzekucyjnych przeciwko dłużnikowi, w tym dokonywać zajęć czy przekazywać wyegzekwowanych należności wierzycielowi. Następnie sąd wyznaczy termin rozprawy, na którym rozpozna pozew, co do meritum czyli co do zarzutu przedawnienia, ewentualnie wyznaczy termin posiedzenia, na którym rozpozna zarzut przedawnienia.

    Decyzja sądu będzie tu najczęściej jedna, czyli oddalająca powództwo wierzyciela ze względu na uwzględnienie zarzutu przedawnienia. Tym oto sposobem odpowiedzialność za przedawnione długi przestanie bezpowrotnie istnieć. Rzadko zdarza się nieuwzględnienie zarzutu przedawnienia, np. z uwagi na sprzeczność tego zarzutu z zasadami współżycia społecznego.

    OdpowiedzUsuń
  51. Chcę napisać jak z dniem dzisiejszym zaczęłem walczyć w sprawie podobnej do innych i proszę o potwierdzenie słuszności moich działań.W dniu 03,02,2014 r. otrzymałem od komornika pisma o zajęciu emerytury i zablokowaniu konta w baku. Kierował się wyrokiem sądu w Lublinie e-Sąd w trybie upominawczym, który miał zarządzoną klauzulę wykonalności. Kwota ze wszystkimi opłatami, odsetkami, kosztami to 4.400 zł . Naprawdę nie wiem z jakiego tytułu i nic mi nie przychodzi do głowy.Dlatego też zadzwoniłem do e-Sadu. Bardzo miłe panie poinformowały mnie, że chodzi o pożyczkę z roku 1995. Tak 1995 rok wrzesień!!!!!!!. Nakaz zapłaty został wysłany na wiosnę 2013 roku na mój stary adres, gdzie mieszkałem do 2006 r. W 2006 R. mieszkanie zostało sprzedane obcej osobie i o innym nazwisku. Tego samego roku wyprowadziłem się do innej miejscowości, gdzie zameldowałem się. Założyłem rodzinę. W Sądzie poinformowano mnie, że wysłany na stary adres polecony z nakazem wrócił bez żadnej adnotacji o adresacie/ nie wiem na jakiej podstawie Sąd uznał, że przesyłka została dostarczona skutecznie w myśl art. 139 kpk/ W maju 2013 roku zapadł wyrok z tym postępowaniu, w lipcu 2013 r. wyrok został opatrzony klauzulą wykonalności, Dopiero dzisiaj 03.02.2014 r. dostarczono mi na adres, gdzie mieszkam od 2006 r. pisma o egzekucji. Jak wiem komornik powinien dołączyć odpis zweryfikowanego orzeczenia wydanego w elektronicznym postępowaniu upominawczym. Nic takiego nie otrzymałem. Prawdą tez jest to, że nie za bardzo wiem co ma być w tym zweryfikowanym orzeczeniu i na czym ma polegać ta weryfikacja. Wydaje mi się, że chodzi o adres zamieszkania ujęty w pozwie z tym, na który komornik wysłał swoje pisma do mnie. Nie czekając napisałem do e-Sądy wniosek o przywrócenie terminu na złożenie sprzeciwu od wydania nakazu zapłaty w postępowaniu upominawczym z uwagi na brak mojej winy na zaistnienie takiej sytuacji.Wstrzymanie wykonania powyższego Nakazu zapłaty do czasu prawomocnego rozpoznania tego Wniosku oraz Sprzeciwu do tego Nakazu. Jednocześnie napisałem sprzeciw do nakazu zapłaty z powodu przedawnienia długu /18 lat/. Ponadto w odrębnym piśmie poprosiłem o kod dostępu do akt tej prawy aby móc dokładnie zobaczyć o co chodzi. Bo na Boga nie pamiętam tej pożyczki. Nie wykluczam, że tak mogło być ale okoliczności nie pamiętam. Cóż starość nie radość. Napisałem do komornika o wstrzymanie się od egzekucji dołączając tak samo jak w pismach do Sądu ksero aktu notarialnego dot. sprzedaży tego mieszkania, na adres którego przychodziły pisma, zaświadczenie z Wydziału Meldunkowego od kiedy jestem zameldowany w innym miejscu zamieszkania. Komornik zapewne mnie oleje bo będzie chciał jak najwięcej na emerycie zarobić ale zrobię wszystko aby mu utrudnić. Teraz do Państwa pytanie, czy wszystko zrobiłem dotychczas poprawnie i czy należałoby coś jeszcze dodać. Jak uważacie czy po zapoznaniu się z treścią tego co napisałem sąd wyda pozytywne dla mnie decyzje a przede wszystkim przywróci termin i sprawa trafi do tzw sądu papierowego właściwego do miejsca zamieszkania i co najważniejsze czy Komornik otrzyma z sądu informacje o utracie ważności nakazu zapłaty i tym samym wstrzyma egzekucje i czy komornik przypadkiem nie będzie jej prowadził deponując pieniądze na swoim koncie czekając na orzeczenie sądu papierowego. Może ktoś mi na ten temat powie co miał doświadczenie na swojej skórze. Konkretnie czy jesli e Sąd przywróci termin sprzeciwu i sprawę prześle do sądu papierowego to komornik umarza egzekucje i co ja, po otrzymaniu z sadu informacji o przywróceniu terminu, mam dalej robić.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  52. No tak, kwestia udowodnienia ze Pan nie mieszkal pod starym adresem, dotrzymania terminow. Prosze przesledzic moją sprawę od początku bloga, podobna sytuacja. Komornik wstrzyma sprawę dopiero na koniec jak bedzie mial info o zakonczeniu. Wszystko pisze w postach

    OdpowiedzUsuń
  53. Wejsc na etykietę Presco i od dołu (od początku są wszystkie pisma i opisy dotyczace podobnej sprawy

    OdpowiedzUsuń
  54. Dzisiaj wysłałem pisma do Sądu i do komornika. Do komornika, dodatkowo jeszcze, o natychmiastowe wstrzymanie egzekucji powołując się na nowy przepis art 630-3 znowelizowanej ustawy o e-sądach, w który nakłada obowiązek na komorniku wstrzymania egzekucji na wniosek dłużnika jeśli adres, na który wysłany został nakaz sądowy jest inny niż ten ustalony w postępowaniu egzekucyjnym. Na wszelki wypadek wystosowałem pismo do e-Sądu w Lublinie / wysłałem maila z taką prośbą/ o wydanie zaświadczenia potwierdzającego wysłanie nakazu ma adres pod którym nie mieszkam od wielu lat. Przepis ten daje możliwośc wstrzymania egzekucji zanim sąd prawomocnie rozstrzygnie, chociażby, wniosek o przywrócenie terminu bądź sprzeciw od nakazu zapłaty.

    OdpowiedzUsuń